Sunday 3 August 2014

Pengenalan

Assalamualikum, post ini mengisahkan dari pengalaman saya selama beberapa tahun membela dan membiak arnab-arnab saya. Pada asalnya, sudah lama saya berkeinginan untuk membela arnab sejak saya di bangku sekolah rendah. Namun, pada waktu itu keluarga saya tidak mengizinkan kerana mengatakan bahawa penjagaan adalah amat sukar. Selepas beberapa tahun kemudian, di bangku sekolah menengah, hajat saya tercapai. Kami membeli sepasang ekor arnab yang berharga sekitar RM 8. Kemudian, saya belajar sendiri bagaimana ingin menjaga dan membiak arnab berdasarkan beberapa articel mengenai arnab. Kini, saya mempunyai lebih dari 50 arnab hanya berbakakan 2 ekor arnab yang asal itu sahaja. Diharapkan blog ini bermanfaat untuk korang semua yang ingin membela arnab. Selamat Mencuba.

2 comments: